W marcu w Centrum Kongresowym ICE Kraków zagościł Philippe Herreweghe, jeden z pionierów wykonawstwa historycznego, czołowy interpretator dzieł Jana Sebastiana Bacha, ciągle poszukujący nowych rozwiązań wykonawczych i inspiracji, które wciela w życie wraz ze swoimi zespołami. W Krakowie usłyszeliśmy jeden z nich – specjalizującą się w repertuarze klasycznym i romantycznym Orchestre des Champs-Elysées. Na historycznych instrumentach zabrzmiała II Symfonia C-dur op. 61 Roberta Schumanna.
Gwiazdą wieczoru była skrzypaczka Isabelle Faust, od wielu lat współpracująca z Herreweghem. Solistka grająca na słynnym Stradivariusie o nazwie „Śpiąca królewna” wykonała Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur op. 77 Johannesa Brahmsa. To arcydzieło gatunku Brahms zadedykował jednemu z największych skrzypków XIX stulecia – Josephowi Joachimowi. Przygotowując ten utwór, Isabelle Faust badała nie tylko wskazówki wykonawcze Joachima, ale także jego osobowość i źródła historyczne relacjonujące jego sposób gry. Na tej bazie artystka stworzyła swoją własną, unikalną interpretację.