Jak będzie przebiegać nowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, która połączy osiedla Krowodrza Górka i Górka Narodowa? Gdzie zlokalizowane będą przystanki? W oczekiwaniu na decyzję zezwalającą na realizację zadania Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie zaprasza na krótką prezentację.
Realizacja inwestycji rozpocznie się już od skrzyżowania ulic Wybickiego, dr. Twardego i Bratysławska. Powstanie tam przystanek z jednym peronem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstaną przy skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa Nila. W ramach inwestycji zostanie zmodernizowana jezdnia tej ulicy, a skrzyżowanie tej ulicy z ul. Krowoderskich Zuchów stanie się rondem. Do ul. Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas i jezdnia do obsługi parkingu.
Trzy perony tramwajowe powstaną na pętli Krowodrza Górka. Tam też zostanie wybudowany pierwszy z trzech parkingów P+R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym, przecinają ul. Opolską. Arteria zostanie mocno przebudowana – powstanie dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca ul. Pachońskiego z Opolską.
Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P+R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.
Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa perony tramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanek przewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Kolejne dwa perony zlokalizowane będą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha.
Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Tam też zaplanowano terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P+R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
W materiale filmowym wykorzystano wizualizację autorstwa firmy Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o.