Prace związane z budową sieci podziemnych w ramach rozbudowy ul. Klasztornej, zmierzają ku końcowi. Jeśli pogoda pozwoli, układanie nawierzchni asfaltowej powinno się rozpocząć jeszcze w kwietniu.
Kanalizacja deszczowa 98 proc. zaawansowania, gazowa 90 proc., wodociągowa – 75 proc. W całości wykonano zakres związany z siecią teletechniczną, a w połowie wykonane jest oświetlenie drogowe. Niemal w całości zrealizowane zostały prace przy podbudowie oraz przy fundamentach i słupach pod ekrany akustyczne. Tak w skrócie prezentuje się stan aktualny robót związanych z rozbudową ul. Klasztornej na odcinku od Żaglowej do ronda przy moście Wandy. Wykonawca sukcesywnie realizuje też prace brukarskie – powstają nowe szerokie chodniki oraz zatoki dla komunikacji autobusowej.
Niedługo powinna się już rozpocząć budowa zbiornika retencyjnego, do którego będzie spływać cała woda deszczowa. Nastąpi to po odebraniu prac związanych z budową gazociągu. W kwietniu natomiast, jeśli pozwoli pogoda, rozpocznie się układanie pierwszych warstw asfaltu.
Rozbudowa ul. Klasztornej na odcinku od ul. Żaglowej do ronda przy moście Wanda będzie kosztować ok. 25 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu gminy Kraków oraz ze środków Wodociągów Miasta Krakowa. Wykonawcą jest firma INSTBUD. Zadanie otrzymało dofinansowanie z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przy utrzymanym ruchu kołowym. Z ulicy nie zniknęły autobusy komunikacji miejskiej. Na remontowany odcinek mogą wjechać wyłącznie mieszkańcy okolicznych posesji, klienci punktów usługowych i sklepów, pracownicy firm. Teren objęty pracami jest zamknięty dla ruchu tranzytowego, który został skierowany na trasę objazdową ulicami Podbipięty, Giedroycia, Ptaszyckiego i Jana Pawła II.
Zgodnie z kontraktem, termin zakończenia prac do kwiecień 2022 r., ale wspólnie z wykonawcą czynione są starania, by roboty zakończyły się wcześniej, być może jeszcze w tym roku.