Wakacyjna oferta dla pasażerów komunikacji miejskiej została przygotowana tak, by jak największa liczba osób przemieszczała się po Krakowie tramwajami i autobusami. Badania prowadzone przez Zarząd Transportu Publicznego pokazują, że krakowianie, którzy ze względu na pandemię rzadziej korzystali z komunikacji miejskiej, chcą wrócić do takiego sposobu podróżowania bezpiecznym i ekologicznym taborem.
– Cel jest prosty. Liczymy, że krakowianie będą chcieli w większym stopniu korzystać z komunikacji miejskiej. W czasie pandemii było to utrudnione. Chcemy przyzwyczaić mieszkańców do wybierania tramwaju czy autobusu jako podstawowego środka do przemieszczania się po mieście. Transport publiczny jest bezpieczny i szybki – zapewnia Andrzej Kulig, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej i komunalnej.
Pierwszym krokiem do zachęcania z KMK jest wydłużenie obecnych rozkładów jazdy (już teraz autobusy i tramwaje kursują prawie jak w okresie sprzed pandemii) aż do 17 lipca, tak aby mieszkańcy mogli się na nowo przyzwyczaić.
– Do 17 lipca przedłużamy tzw. szkolny rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Ma to związek z obserwowanymi zwiększonymi powrotami pasażerów do pojazdów komunikacji miejskiej – mówi Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.
Pierwszym krokiem do zachęcania z KMK jest wydłużenie obecnych rozkładów jazdy (już teraz autobusy i tramwaje kursują prawie jak w okresie sprzed pandemii) aż do 17 lipca, tak aby mieszkańcy mogli się na nowo przyzwyczaić.
Po miesięcznym okresie wakacyjnym w komunikacji miejskiej, bo od 16 sierpnia, czyli na dwa tygodnie przed rozpoczęciem roku szkolnego na nowo wrócimy na częstotliwości jakie aktualnie obowiązują.
Dodatkowo, przygotowano dla pasażerów kolejne połączenia rekreacyjne a także nowe linie autobusowe, które będą łączyły osiedla z większymi węzłami przesiadkowymi.
Nowe linie rekreacyjne to m.in.:
- linia autobusowa do Przylasku Rusieckiego z Czyżyny Dworzec,
- a także nowa linia z parkingu P+R Mały Płaszów do Zalewu Bagry.
Mieszkańcy Krakowa bardzo chętnie korzystają z przygotowanych dla nich rekreacyjnych linii autobusowych, do końca sezonu przewiezionych zostanie około 250 tys. pasażerów.
Zadaniem Miasta jest likwidowanie tzw. białych plam transportowych, ostatnio ZTP zrealizował projekty dla mieszkańców Klin oraz Krowodrzy, kolejnym celem do zrealizowania jest Avia oraz Grębałów.
Miasto dba również o istniejące połączenia. Przygotowane przez ZTP, wprowadzone przez Szpital Rydygiera i egzekwowane przez Straż Miejską zmiany organizacji ruchu na terenie szpitala przynoszą pożądany efekt. Wcześniej bardzo często linia autobusowa 125 musiała kończyć swoją trasę na Rondzie Hipokratesa, zamiast zgodnie z rozkładem na przystanku pod wejściem do szpitala im. Rydygiera. Powodowało to wiele zamieszania, a przede wszystkim było ogromnym kłopotem i niedogodnością dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ponad miesiąc temu zmieniona została organizacja ruchu, dzięki czemu od tego momentu nie było już żadnego zatrzymania autobusów. ZTP liczy na to, że tak już pozostanie.
Równocześnie 17 maja uruchomiono dodatkowe kursy na linii 125 w godzinach szczytu, teraz odjeżdża ona z przystanków co 10-15 minut. Dzięki temu poza jednostkowymi przypadkami nie występuje już tłok.
Od 16 sierpnia przygotowana oferta komunikacji miejskiej będzie kursować jak przed pandemią, a tym samym zostaną odmrożone takie linie jak 12, 17, 44, 429.
Przypominamy, że wprowadzone przez rząd obostrzenia wynikające z pandemii, a ograniczające dostępność miejsc dla pasażerów komunikacji miejskie od 26 czerwca zostaną zniesione.
W dalszym ciągu maseczki obowiązują wszystkich pasażerów przemieszczających się transportem zbiorowym. Przewoźnicy, czyli MPK oraz Mobilis dokładają wszelkich starań, aby ich pojazdy były na bieżąco dezynfekowane.
Szczegóły na temat wakacyjnych zmian znajdziesz tutaj.