Miłośnicy ogrodów zoologicznych w podsumowaniu roku 2021 przyznali pierwsze miejsce krakowskiemu zoo. Docenione zostały m.in. kolejne inwestycje i sukcesy w sprowadzaniu nowych gatunków. A my przypominamy, że krakowski ogród warto odwiedzać również zimową porą, do czego zachęca specjalna ścieżka zwiedzania z bogato ilustrowaną mapką oraz atrakcyjne, niższe ceny biletów!
Wraz z nadejściem zimy krakowskie zoo przygotowało wyjątkową mapkę, która poprowadzi gości po zimowej ścieżce zwiedzania, czyli pomoże dotrzeć do zwierząt, które na śniegu i mrozie czują się jak ryba w wodzie: lisów polarnych, sów śnieżnych, tygrysów syberyjskich czy panter śnieżnych. Można ją otrzymać bezpłatnie w kasie lub u ochrony przy wejściu głównym.
Co więcej, dzięki mapce spacer po zoo okaże się świetną zabawą – na odwrocie znajdziemy zadania do wykonania, krzyżówkę i rebus, warto więc mieć ze sobą coś do pisania.
To nie koniec atrakcji. Po raz pierwszy zoo znalazło się na szlaku wydarzenia „Wokół szopki” – jedną z tradycyjnych krakowskich szopek można oglądać w żyrafiarni. To dzieło Mariana Dłużniewskiego z 1999 roku, ozdobione podświetlonymi witrażami. W sumie w miejskiej przestrzeni umieszczono ponad 20 szopek. W nowych kontekstach będzie je można podziwiać do 31 stycznia.
Zimą w zoo obowiązują obniżone ceny biletów. Normalny bilet kosztuje 20 zł, ulgowy – 16 zł, rodzinny – 60 zł. Ogród jest czynny codziennie (także w weekendy) w godz. 9.00–15.00, a kasy do godz. 14.00.
Dobiegający końca rok 2021 był w krakowskim zoo bardzo pracowity. – W toku są nowe inwestycje: drugie, nowoczesne wejście na teren ogrodu oraz pawilon dla hipopotamów karłowatych. Ponadto przekazaliśmy już teren pod budowę pawilonu dla szympansów i makaków japońskich – mówi Teresa Grega, dyrektor Fundacji Miejskiego Parku i Ogrodu Zoologicznego w Krakowie.
Te działania zostały dostrzeżone również na zewnątrz. Magazyn „Fani ZOO” przyznał krakowskiemu zoo pierwsze miejsce w rankingu podsumowującym tegoroczną aktywność polskich – miejskich i prywatnych – ogrodów zoologicznych. Docenione zostały kolejne inwestycje, sukcesy w sprowadzaniu nowych gatunków, zagospodarowanie przestrzeni, a także jakość komunikacji w mediach społecznościowych i dostępność dla odwiedzających.