Ulica Królowej Jadwigi została otwarta dla ruchu samochodowego. Modernizacja fragmentu od ul. Jesionowej do ul. Robla zakończyła się zgodnie z planem.
– Zakończyła się jedna z najdłużej trwających inwestycji drogowych w historii naszego miasta. Kończymy etap ostatni, stosunkowo najkrótszy, ale skomplikowany, bo dotyczył bardzo newralgicznego skrzyżowania – zarówno z ulicą Jesionową, jak i 28 Lipca 1943. To sprawiało, że był to kręgosłup komunikacyjny dla tej części miasta, a co więcej ulica Królowej Jadwigi łączyła lotnisko z centrum miasta. To także ważny rejon ze względu na punkty usługowe. Niskie położenie i spływ wód, a także liczne instalacje kumulujące się w drodze, sprawiały, że ta inwestycja była bardzo wymagająca – mówi Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa, podkreślając, że prace udało się sprawnie przeprowadzić.
W ramach inwestycji ul. Królowej Jadwigi została zmodernizowana na odcinku od ul. Jesionowej do ul. Robla. Przebudowana została infrastruktura podziemna: kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa. Wybudowana została kanalizacja opadowa wraz z przykanalikami i studzienkami wodościekowymi. Roboty dotyczyły również sieci: energetycznej, teletechnicznej i gazowej.
Obecnie na ul. Królowej Jadwigi mamy obustronne chodniki, nowe oświetlenie oraz nawierzchnię. Świeżą warstwą asfaltu pokryte zostały również wloty ul. Królowej Jadwigi: 28 Lipca 1943, Podłącze, Korbutowej, Koło Strzelnicy, Pod Sikornikiem oraz Czeremchowej.
W czwartek, 1 czerwca przywrócony zostanie ruch autobusów komunikacji miejskiej – szczegółowe informacje można znaleźć w komunikacie Zarządu Transportu Publicznego – bezpośredni link tutaj.
− Do przebudowy ulicy Królowej Jadwigi doszły nam jeszcze prace na ulicy 28 lipca 1943, których zakończenie planowane jest około 20 czerwca. I to jeszcze nie jest koniec: z jednej strony trwają prace nad geometrią drogi – przede wszystkim malowanie pasów, a jednocześnie na wrzesień lub październik planujemy liczne nasadzenia, bo brakuje tu zieleni – zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig przybliża kolejne działania miasta.
Koszty inwestycji: po stronie Zarządu Dróg Miasta Krakowa – 20,5 mln zł (z czego 17 mln zł środki rządowe w ramach igrzysk europejskich), po stronie Wodociągów Miasta Krakowa – 1,2 mln zł.