Już po raz piąty Krakowskie Biuro Festiwalowe wyróżniło swoich partnerów i sponsorów, przyznając im Dźwigacze Kultury – symbol tego, jak ważne dla rozwoju kultury jest wsparcie biznesu. KBF od lat inwestuje w rozwój sieci partnerstw pomiędzy przedstawicielami świata biznesu i kultury. Galę w Hotelu Starym uświetnił występ wokalistki OIA wraz zespołem.
Nazwa wyróżnienia nawiązuje symbolicznie do pierwszego kręgu kręgosłupa dźwigającego czaszkę i umożliwiającego ruchy głowy, a także do mitycznego Atlasa. W tym roku grafikę Dźwigacza Kultury zaprojektował Przemysław Dębowski – założyciel wydawnictwa Karakter i autor projektów okładek do serii książek Stanisława Lema.
Budowanie relacji między światem kultury i biznesem, jest podstawą kreowania obrazu kultury w kraju i poza jego granicami. – Wydarzenia kulturalne mają znaczący wpływ na lokalną ekonomię. Mam nadzieję, że zaangażowanie przedstawicieli świata biznesu w proces tworzenia życia kulturalnego Krakowa przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku Krakowa, tworzonych przez nas wydarzeń, ale także firm i instytucji, które nas wspierają – mówi Andrzej Kulig, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Polityki Społecznej, Kultury i Promocji Miasta.
To między innymi dzięki działalności Krakowskiego Biura Festiwalowego Kraków jest nazywany kulturalną stolicą Polski. Dowodem na to jest fakt, że Międzynarodowe Stowarzyszenie Festiwali i Wydarzeń – International Festival and Events Associations nadało Miastu Kraków tytuł Światowego Miasta Festiwali i Wydarzeń Kulturalnych 2016 roku. Standardy organizacji imprez oraz promocji marek miejskich, od lat konsekwentnie kreowane i wprowadzane w stolicy Małopolski, zostały na świecie wielokrotnie zauważone i docenione. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie wsparcie przedsiębiorców i partnerów biznesowych w organizacji wydarzeń kulturalnych.
– To dzięki ścisłej współpracy ze światem biznesu możemy organizować nasze przedsięwzięcia z wielkim rozmachem i na światowym poziomie. Finansowe wsparcie, które otrzymujemy od naszych partnerów, pozwala nam także rozwijać krakowskie produkty biznesowe i turystyczne – zauważa Zastępca Dyrektora Krakowskiego Biura Festiwalowego ds. Marketingu Magdalena Łukasik.
Za długoletnią współpracę z KBF i zaangażowanie w popularyzowanie festiwali nagrody specjalne – Złote Dźwigacze Kultury – otrzymali przedstawiciele firm:
- TAURON Polska Energia,
- Centrum Handlowe Galeria Krakowska
- Cinema City Poland.
Dźwigaczami Kultury wyróżnieni zostali następujący Partnerzy i Sponsorzy Krakowskiego Biura Festiwalowego:
- AMBRA SA
- Albertina Restauracja
- Arcelor Mittal
- Bank Millennium
- Centrum Handlowe Bonarka
- EDF Polska
- Factory Kraków
- Futo
- Hard Rock Café Kraków
- Holding Liwa – Likus Hotele i Restauracje
- Hollistic Cilinic
- John Lemon
- KBU
- Kraków Airport
- Krakowski Holding Komunalny
- Kinnarps Polska Sp. z o. o.
- Kompania Piwowarska
- Kondrat Wina Wybrane
- Kopalnia Soli Wieliczka Trasa Turystyczna Sp. z o. o.
- Magazyn Think Tank
- MPO
- MPK
- MPWiK
- Nespresso Sp. z o. o.
- PKO SA
- Plac Nowy 1
- Pod Nosem
- Prime Line
- PZU SA
- Restauracja Biała Róża
- Restauracja Piano Rouge
- Restauracja Wierzynek
- Restauracja Gościnna Chata
- Hotel i Restauracja Rubinstein
- Restauracja Destino
- Salon Fryzjerski Roman
- Centrum Handlowe Serenada Sp. z o. o.
- Target Service
- Toorank
- Wadowscy Spółka z o.o. Autoryzowany Dealer Volvo
- Valeo Autosystemy
Fot. Alicja Wróblewska / KBF