Już po raz piąty Krakowskie Biuro Festiwalowe wyróżniło swoich partnerów i sponsorów, przyznając im Dźwigacze Kultury – symbol tego, jak ważne dla rozwoju kultury jest wsparcie biznesu. KBF od lat inwestuje w rozwój sieci partnerstw pomiędzy przedstawicielami świata biznesu i kultury. Galę w Hotelu Starym uświetnił występ wokalistki OIA wraz zespołem.

Nazwa wyróżnienia nawiązuje symbolicznie do pierwszego kręgu kręgosłupa dźwigającego czaszkę i umożliwiającego ruchy głowy, a także do mitycznego Atlasa. W tym roku grafikę Dźwigacza Kultury zaprojektował Przemysław Dębowski – założyciel wydawnictwa Karakter i autor projektów okładek do serii książek Stanisława Lema.

Budowanie relacji między światem kultury i biznesem, jest podstawą kreowania obrazu kultury w kraju i poza jego granicami. – Wydarzenia kulturalne mają znaczący wpływ na lokalną ekonomię. Mam nadzieję, że zaangażowanie przedstawicieli świata biznesu w proces tworzenia życia kulturalnego Krakowa przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku Krakowa, tworzonych przez nas wydarzeń, ale także firm i instytucji, które nas wspierają – mówi Andrzej Kulig, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Polityki Społecznej, Kultury i Promocji Miasta.

 To między innymi dzięki działalności Krakowskiego Biura Festiwalowego Kraków jest nazywany kulturalną stolicą Polski. Dowodem na to jest fakt, że Międzynarodowe Stowarzyszenie Festiwali i Wydarzeń – International Festival and Events Associations nadało Miastu Kraków tytuł Światowego Miasta Festiwali i Wydarzeń Kulturalnych 2016 roku. Standardy organizacji imprez oraz promocji marek miejskich, od lat konsekwentnie kreowane i wprowadzane w stolicy Małopolski, zostały na świecie wielokrotnie zauważone i docenione. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie wsparcie przedsiębiorców i partnerów biznesowych w organizacji wydarzeń kulturalnych.

– To dzięki ścisłej współpracy ze światem biznesu możemy organizować nasze przedsięwzięcia z wielkim rozmachem i na światowym poziomie. Finansowe wsparcie, które otrzymujemy od naszych partnerów, pozwala nam także rozwijać krakowskie produkty biznesowe i turystyczne – zauważa Zastępca Dyrektora Krakowskiego Biura Festiwalowego ds. Marketingu Magdalena Łukasik.

Za długoletnią współpracę z KBF i zaangażowanie w popularyzowanie festiwali nagrody specjalne – Złote Dźwigacze Kultury – otrzymali przedstawiciele firm:

  • TAURON Polska Energia,
  • Centrum Handlowe Galeria Krakowska
  • Cinema City Poland.

Dźwigaczami Kultury wyróżnieni zostali następujący Partnerzy i Sponsorzy Krakowskiego Biura Festiwalowego:

  • AMBRA SA
  • Albertina Restauracja
  • Arcelor Mittal
  • Bank Millennium
  • Centrum Handlowe Bonarka
  • EDF Polska
  • Factory Kraków
  • Futo
  • Hard Rock Café Kraków
  • Holding Liwa – Likus Hotele i Restauracje
  • Hollistic Cilinic
  • John Lemon
  • KBU
  • Kraków Airport
  • Krakowski Holding Komunalny
  • Kinnarps Polska Sp. z o. o.
  • Kompania Piwowarska
  • Kondrat Wina Wybrane
  • Kopalnia Soli Wieliczka Trasa Turystyczna Sp. z o. o.
  • Magazyn Think Tank
  • MPO
  • MPK
  • MPWiK
  • Nespresso Sp. z o. o.
  • PKO SA
  • Plac Nowy 1
  • Pod Nosem
  • Prime Line
  • PZU SA
  • Restauracja Biała Róża
  • Restauracja Piano Rouge
  • Restauracja Wierzynek
  • Restauracja Gościnna Chata
  • Hotel i Restauracja Rubinstein
  • Restauracja Destino
  • Salon Fryzjerski Roman
  • Centrum Handlowe Serenada Sp. z o. o.
  • Target Service
  • Toorank
  • Wadowscy Spółka z o.o. Autoryzowany Dealer Volvo
  • Valeo Autosystemy

Fot. Alicja Wróblewska / KBF