Od 12 listopada wprowadzana jest aktualizacja oprogramowania we wszystkich mobilnych automatach biletowych – urządzeniach znajdujących się w pojazdach komunikacji miejskiej.

Po tej aktualizacji automaty w pojazdach nie będą już obsługiwać kart KMK – zniknie możliwość zakupu biletów okresowych, zapisu uprawnień Karty Krakowskiej, a także odczytu danych z tych kart. Ta funkcjonalność nadal będzie dostępna w pozostałych kanałach tj. automatach biletowych stacjonarnych, aplikacjach zakupowych, Punktach Obsługi Pasażerów oraz poprzez Elektroniczne Konto Pasażera.

Podkreślamy, że automaty mobilne stanowią uzupełniającą formę zakupu biletów „do kasowania”, co oznacza, że są przeznaczone do zakupów w „ostatniej chwili” i powyższym działaniem przywracamy pierwotną funkcję urządzeń.

Działanie jest podyktowane dbałością o interesy pasażera, gdyż przedmiotowe urządzenia ze względu na ograniczenia techniczne nie są w stanie zapewnić bezusterkowego procesu dystrybucji biletów okresowych.

Dodatkowo statystyki pokazują, że wykorzystywanie urządzeń mobilnych w pojeździe do zakupu biletów okresowych stanowi tylko 1 proc. wszystkich transakcji zakupowych w pojeździe.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zachęca do zakupu biletów okresowych z wykorzystaniem EKP, aplikacji sprzedażowych, czy też sieci automatów stacjonarnych.