Rozpisano przetarg na zaprojektowanie i budowę Trasy Łagiewnickiej. Jednym z elementów zadania jest linia tramwajowa, która połączy Kurdwanów z ul. Zakopiańską.
Coraz bliżej do budowy Trasy Łagiewnickiej. Rozpisany został przetarg na zaprojektowanie i budowę tego elementu, tzw. III obwodnicy na odcinku od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Jednym z ważniejszych elementów zadania jest linia tramwajowa, która połączy Kurdwanów z ul. Zakopiańską.
Przypomnijmy, że w ramach aktualizacji Programu Funkcjonalno-Użytkowego przyjęto, że główny ciąg będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, wprowadzony będzie dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego. – Nie przewiduje się poprowadzenia ruchu autobusowego od Grota Roweckiego do Kobierzyńskiej, w tunelach pod Turowicza i Herberta i pod Zakopiańską. Tam jezdnie będą miały pod dwa pasy – wyjaśnia prezes Trasy Łagiewnickiej.
Realizacja projektu ma być efektem współpracy pomiędzy spółką Trasa Łagiewnicka a Polskim Funduszem Rozwoju, (PFR) EBI i banków komercyjnych.
Już wcześniej spółka Trasa Łagiewnicka uzyskała zgodę Ministerstwa Rozwoju w zakresie zamiany beneficjenta środków unijnych na budowę linii tramwajowej od Witosa do Zakopiańskiej. Przygotowywany jest wniosek o dotację na ten cel. Zgodnie z planem, będzie złożony do końca tego roku.
Warto wiedzieć, że Trasa Łagiewnicka – wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.